Zarządzanie folderami w skrzynce pocztowej

Zarządzanie folderami w skrzynce pocztowej pozwala uporządkować wiadomości i dostosować sposób pracy z pocztą do Twoich potrzeb. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o możliwościach zarządzania folderami.

Zarządzanie folderami widocznymi w skrzynce odbiorczej

Aby zarządzać folderami wyświetlanymi w Twojej skrzynce odbiorczej:

  1. Zaloguj się do swojego konta pocztowego.

  2. Przejdź do UstawieniaFoldery.

  3. W tej sekcji możesz:

    • Ukrywać foldery: Odznacz checkbox obok wybranego folderu, aby nie był widoczny w skrzynce odbiorczej.
    • Zmienianie nazw folderów: Kliknij nazwę folderu, który chcesz edytować, wprowadź nową nazwę i zapisz zmiany.
    • Porządkowanie folderów: Możesz przeciągać foldery na liście, aby zmieniać strukturę lub wybrać folder nadrzędny z listy.

Dodatkowe informacje:

  • Ukrywanie folderów nie usuwa ich zawartości. Wiadomości w ukrytych folderach są nadal dostępne, a folder można ponownie włączyć w dowolnym momencie.
  • Zmiana nazwy folderu dotyczy wyłącznie panelu poczty – w aplikacjach korzystających z protokołu IMAP foldery mogą zachować pierwotne nazwy.

Foldery specjalne

Foldery specjalne są przypisane do określonych działań, takich jak przechowywanie kopii roboczych, wiadomości wysłanych, spamu i usuniętych wiadomości.

Aby skonfigurować foldery specjalne:

  1. Przejdź do UstawieniaPreferencjeFoldery specjalne.

  2. Dla każdego z folderów (np. kopie robocze, wysłane) wybierz odpowiedni folder z listy rozwijanej.

  3. Zaznacz opcję Pokaż prawdziwe nazwy folderów, jeśli chcesz, aby w skrzynce odbiorczej widoczne były rzeczywiste nazwy folderów (np. „Sent” zamiast „Wysłane”).

Uwaga:

  • Zmiana folderów specjalnych w ustawieniach dotyczy tylko korzystania z poczty w przeglądarce. Aby zmienić foldery specjalne w programach typu Outlook, Thunderbird, należy skonfigurować je osobno w każdym z tych programów.
  • Jeśli folder dla wiadomości wysłanych, kosza itp. nie zostanie poprawnie ustawiony, wiadomości mogą zapisywać się w niewłaściwym miejscu.

Przenoszenie wiadomości między folderami

Przenoszenie wiadomości pozwala na lepszą organizację i segregowanie poczty:

  1. Na liście wiadomości kliknij wiadomość, którą chcesz przenieść.
  2. Przytrzymując klawisz myszy, przeciągnij wiadomość na folder docelowy widoczny po lewej stronie.
  3. Zwolnij klawisz myszy, aby zakończyć operację.

Porada:

  • Możesz zaznaczyć wiele wiadomości jednocześnie, używając klawisza Ctrl (Windows) lub Cmd (Mac) podczas klikania. Następnie przeciągnij wszystkie zaznaczone wiadomości do wybranego folderu.
  • Możesz również użyć opcji „Przenieś do” w menu kontekstowym (Przycisk więcej).

Subskrybowanie folderów IMAP

Foldery IMAP pozwalają na synchronizację wiadomości między serwerem a programami pocztowymi. Jeśli chcesz zarządzać subskrypcją folderów:

  1. Przejdź do UstawieniaFoldery

  2. Zaznacz checboxem foldery, które mają być synchronizowane z programami pocztowymi. Odznacz foldery, które nie są potrzebne w synchronizacji (np. archiwalne foldery).

Dlaczego to ważne?
Subskrybowanie folderów pozwala na ograniczenie liczby synchronizowanych folderów, co może przyspieszyć działanie programów pocztowych i zmniejszyć ilość danych pobieranych z serwera.

Usuwanie folderów

Aby usunąć folder:

  1. Przejdź do UstawieniaFoldery

  2. Zaznacz folder na liście po lewej stronie oraz kliknij ikonę koła zębatego znajdującą się pod listą folderów.

  3. Wybierz opcję Usuń i potwierdź operację.

Uwaga:

  • Usunięcie folderu powoduje trwałe usunięcie jego zawartości. Upewnij się, że przeniosłeś ważne wiadomości do innego folderu przed usunięciem.
  • Folderów specjalnych (np. Wysłane, Kosz) nie można usunąć.

Tworzenie nowego folderu

Aby utworzyć nowy folder:

  1. Kliknij przycisk [+] znajdujący się pod listą folderów.

  2. Wprowadź nazwę nowego folderu.

  3. Jeśli folder ma być zagnieżdżony wewnątrz innego folderu, wybierz z listy folder nadrzędny.

  4. Kliknij Zapisz, aby utworzyć folder.

Dodatkowe możliwości:

  • Foldery mogą być zagnieżdżane wielopoziomowo, co pozwala na bardziej szczegółowe porządkowanie poczty.
  • W przypadku dużej liczby folderów zaleca się tworzenie kategorii nadrzędnych, aby łatwiej było je odnaleźć.