Możliwe problemy związane z obsługą poczty elektronicznej
- Dlaczego nie otrzymuję maili od niektórych nadawców?
- Dlaczego nie mogę wysyłać wiadomości?
- Dlaczego wciąż otrzymuję maile od nadawcy którego dodałem do czarnej listy?
- Dlaczego nie otrzymuję maili od nadawcy którego dodałem do białej listy?
Dlaczego nie otrzymuję maili od niektórych nadawców?
Może być wiele przyczyn nieotrzymywania poczty od niektórych nadawców. Przede wszystkim powinieneś:
- Sprawdź w panelu serwera czy nie dodałeś nadawcy do czarnej listy.
- upewnić się, że nadawca wpisał poprawnie Twój adres e-mail.
- Sprawdzić na liście kont czy to konto nie przekroczyło lub nie zbliża się do limitu zajętości.
- Sprawdzić na w informacjach o serwerze czy nie przekraczasz limitu zajętości dla całego serwera
Jeżeli nie przyniesie to rozwiązania – napisz maila na adres biuro@i-host.pl podając adres nadawcy, oraz datę i dokładną godzinę wysłania maila, sprawdzimy co się stało
Dlaczego nie mogę wysyłać wiadomości?
- Jeśli korzystasz z klienta pocztowego (np. Thunderbird lub inny) sprawdź ustawienia programu. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.
- Zarówno w przypadku wysyłania poczty przez program, jak i z przeglądarki www powinieneś upewnić się, że adres odbiorcy jest wpisany prawidłowo. Nazwa adresu powinna wyglądać tak nazwa@domena.pl (np. janek@onet.pl). Sprawdź również, czy nie wprowadziłeś zbędnych znaków, a w przypadku wysyłki do kilku odbiorców – prawidłowo oddzieliłeś od siebie adresy e-mail.
- Warto mieć na uwadze, że niektóre programy blokują wysyłkę poczty, której nie został nadany tytuł wiadomości.
- Sprawdź rozmiar wiadomości – byc może jest ona zbyt duża. Informację o limitach wysyłanych wiadomości znajdziesz tutaj
- Zwróć uwagę na komunikat zwrócony przez Twój program pocztowy – z reguły informuje on o przyczynie problemu. Jeżeli nie wiesz co on oznacza – prześlij go do nas na adres biuro@i-host.pl
- Sprawdź czy możesz wysyłać wiadomości przez panel webmail. Jeżeli tak – może to oznaczać problem z konfiguracją Twojego programu pocztowego, problem z antywirusem blokującym pocztę wychodzącą, lub problem z łączem u operatora internetu z którego łącz korzystasz
Dlaczego wciąż otrzymuję maile od nadawcy którego dodałem do czarnej listy?
Upewnij się, że dodałeś poprawny adres z pola Return-Path. Informację, jak sprawdzić ten adres znajdziesz tutaj
Dlaczego nie otrzymuję maili od nadawcy którego dodałem do białej listy?
Upewnij się, że dodałeś poprawny adres z pola Return-Path. Informację, jak sprawdzić ten adres znajdziesz tutaj.