Jak włączyć autoryzację z TOTP (instrukcja dla aplikacji Google Authenticator)
Instalujemy na Smartfonie aplikację autentyfikującą np. Google Authenticator https://support.google.com/accounts/answer/1066447?hl=pl&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Uruchamiany aplikację i wybieramy opcję „zeskanuj kod QR„

Logujemy się na swoją skrzynkę przez stronę poczta.i-host.pl i wchodzimy w „Ustawienia” > „Uwierzytelnianie dwuetapowe” > w sekcji „Aplikacja mobilna” klikamy przycisk „Włącz”

W celu potwierdzenia operacji należy podać hasło do naszego konta pocztowego. Następnie klikamy „Kontynuuj”

Skanujemy kod QR za pomocą smartfona, który ma nam służyć do identyfikacji i klikamy przycisk „Następna”

Następnie należy wpisać kod weryfikacyjny wygenerowany przez naszą aplikację mobilną oraz kliknąć przycisk „Zakończ”.

Na ekranie pojawi nam się komunikat „Uwierzytelnianie dwuetapowe jest włączone”

Dla bezpieczeństwa zalecamy wygenerowanie kodów zapasowych i zapisanie ich w bezpiecznym, niedostępnym dla nikogo innego miejscu. W razie braku dostępu do aplikacji mobilnej będzie można ich użyć do zalogowania się na pocztę.
Jak włączyć autoryzację przez wiadomość e-mail
Logujemy się na swoją skrzynkę przez stronę poczta.i-host.pl i wchodzimy w „Ustawienia” > „Uwierzytelnianie dwuetapowe” > w sekcji „Email” klikamy przycisk „Włącz”

W celu potwierdzenia operacji należy podać hasło do naszego konta pocztowego. Następnie klikamy „Kontynuuj”

Następnie podajemy adres e-mail, na który ma być wysyłany kod weryfikacyjny. Klikamy przycisk „Następna”.
Ważne!
Nie podawaj tego samego adresu e-mail, dla którego włączasz weryfikację dwuetapową.

Wprowadzamy kod weryfikacyjny, który powinniśmy otrzymać na podany przez nas do weryfikacji adres e-mail i klikamy przycisk „Zakończ”. Jeśli nie widzisz wiadomości z kodem potwierdzającym sprawdź folder „Spam”.

Na ekranie pojawi nam się komunikat „Uwierzytelnianie dwuetapowe jest włączone”

Dla bezpieczeństwa zalecamy wygenerowanie kodów zapasowych i zapisanie ich w bezpiecznym, niedostępnym dla nikogo innego miejscu. W razie braku dostępu do skrzynki mailowej podanej do weryfikacji będzie można ich użyć do zalogowania się na pocztę.
Logowanie do Poczty z włączoną weryfikacją dwuetapową
Wchodzimy na stronę poczta.i-host.pl. Podajemy „Nazwę użytkownika” i „Hasło” do naszej skrzynki, klikamy przycisk „Zaloguj”.

Zostaniemy poproszeni o kod weryfikacyjny z aplikacji mobilnej lub z poczty e-mail, w zależności od tego jaka weryfikacja dwuetapowa jest włączona. Klikamy przycisk „Kontynuj”

Wygenerowanie kodów zapasowych i logowanie się przy użyciu kodów zapasowych
Jeżeli utracisz dostęp do wybranej przez Ciebie metody uwierzytelniania dwuetapowego możesz zalogować się na swoją pocztę za pomocą kodów zapasowych, o ile wcześniej takie zostały wygenerowane.
Jak wygenerować kody zapasowe
Logujemy się na swoją pocztę przez stronę poczta.i-host.pl, wchodzimy w „Ustawienia” > „Uwierzytelnianie dwuetapowe” > W sekcji „Kody zapasowe” klikamy „Pokaż kody zapasowe”.

Na ekranie zostaną wyświetlone nasze kody zapasowe
Należy je zapisać w bezpiecznym, niedostępnym dla nikogo miejscu!

Logowanie się do poczty przy użyciu kodów zapasowych
Wchodzimy na stronę poczta.i-host.pl. Podajemy „Nazwę użytkownika” oraz „Hasło” do naszej skrzynki i klikamy przycisk „Zaloguj”

Wybieramy „Więcej opcji logowania”

Wybieramy opcję „Kody zapasowe”

Następnie podajemy jeden z kodów zapasowych i klikamy przycisk „Kontynuuj”

Jak wyłączyć uwierzytelnianie dwuetapowe
Logujemy się na swoją pocztę przez stronę poczta.i-host.pl i wchodzimy w „Ustawienia” > „Uwierzytelnianie dwuetapowe” > klikamy przycisk „Wyłącz”, który znajduje się obok komunikatu „Uwierzytelnianie dwuetapowe jest włączone”.

W celu potwierdzenia operacji trzeba podać hasło do naszej skrzynki oraz kliknąć „Kontynuuj”

Pojawi się komunikat „Czy na pewno chcesz wyłączyć uwierzytelnianie dwuetapowe?”. Potwierdzamy klikając przycisk „OK”

Co zrobić, jeśli nie możesz zalogować się na swoją pocztę e-mail z włączonym uwierzytelnianiem dwuetapowym
Jeżeli nie masz dostępu do kodu weryfikacyjnego dla wybranej przez Ciebie metody uwierzytelniania należy zalogować się za pomocą „Kodu zapasowego”. Jeżeli nie posiadasz wygenerowanych kodów zapasowych, należy skontaktować się z naszą pomocą techniczną.
Ważne!
Należy się kontaktować z autoryzowanego numeru telefonu lub autoryzowanej skrzynki e-mail.
Po poprawnej weryfikacji klienta dwuskładnikowe uwierzytelnianie zostanie wyłączone do czasu pierwszego logowania. Po zalogowaniu się na pocztę należy ponownie skonfigurować uwierzytelnianie dwuetapowe.